Probleem
Kaarten worden niet getoond en/of geocoderen lukt niet.
Mogelijke oorzaken
Uw verbinding met het internet verloopt via een proxyserver waarop geauthenticeerd moet worden. En mogelijk beperkt deze proxy uw internet toegang. (Wanneer u dit niet zeker weet kunt u dit navragen bij uw systeembeheer).
Oplossing indien u achter een proxy zit
Verwijder de geel gemaakte tekens in het bestand DwexDesigner.exe.config
<!-- Use this when proxy authentication is required -->
<!--<system.net>
<defaultProxy useDefaultCredentials="true" />
</system.net>-->
In het geval dat de proxy server niet als standaard geregistreerd staat moet u ook nog een extra regel toevoegen. Vraag <proxyip>:<port> op uw systeembeheer.
<system.net>
<defaultProxy useDefaultCredentials="true">
<proxy proxyaddress="http://<proxyip>:<port>" usesystemdefault="false"/>
</defaultProxy>
</system.net>
Uiteraard kunt u ook CNS vragen deze aanpassingen voor u te doen.
Daarnaast dient u na te gaan dat de volgende domeinen/adressen benaderbaar zijn (inclusief de subdomeinen):
Uw infrastructuur beheerder kan dit nagaan en inregelen.OSM Tiles:
openstreetmap.org
Geocoderen:
Area’s:
http://sds.dwex.com/SpatialDataService.svc