Probleem

Activeren van Datawarehouse Explorer Portal via het internet lukt niet.


Mogelijke oorzaak

De server kan niet direct het internet op of hangt achter een proxy.


Oplossing

Naast het activeren via het internet kunt u ook handmatig activeren activeren via het servicecenter.

 

  1. Selecteer I want to activate through your website or over the phone en klik op [Next]
  2. Vul de serial in van DWE Portal. (Deze is op te vragen via het http://servicecenter.cns.nl) en klik op [Next]
  3. Kopieer de gegenereerde reeks van characters naar het clipboard door op Copy to clipboard te klikken.
  4. Ga nu op uw eigen bureaublad naar http://servicecenter.cns.nl en voer uw username en wachtwoord in. (Heeft u deze niet dan kunt u deze opvragen bij de CNS Support Desk.)
  5. Ga naar het tabblad Manual Activation en klik op Generate.
  6. Er wordt nu een nieuwe reeks van karakters gegenereerd. Kopieer deze naar het klembord. Of via de link of door alles te selecteren met Ctrl-A en dan te kopiëren met Ctrl-C.
  7. Ga nu terug naar DWE Portal waar u bij stap 3 was gebleven
  8. Plak nu de inhoud van het klembord in het lege vlak onder de tekst Step 3: Paste the response value in the box below, and click on the Next button
  9. Klik op [Next].
  10. Herstart DWE Portal door op Click here te klikken.